Stáž v ČR – Waldorfská mateřská škola, Koněvova 240 a/2497, Praha 3
Stáže v ČR – Waldorfská mateřská škola, Koněvova 240 a/2497, Praha 3
Organizátor: Mateřská škola a Základní škola speciální NONA, o.p.s.
Termín: 12. 5. 2015 a 19. 5. 2015 (2 termíny vždy pro 8 zájemců)
Ředitel zařízení: Mandlíková
Odjezd z Nového Města nad Metují: v 5,30 hodin od MŠ a ZŠ speciální NONA
Odjezd z Hradce Králové: v 6,00hodin z parkoviště, které je hned naproti parkovišti Pedagogické fakulty, ul. Hradecká
Projekt: Podpora profesního a osobnostního rozvoje učitelů MŠ
registrační číslo: CZ1.07/1.3.00/48.0077
Program: seznámení
- se zařízením,
- s dokumentací,
- s metodami a postupy – ukázka eurythmie
- s koncepcí zařízení,
- s příklady dobré praxe,
- diskuze, reflexe na dotazy účastníků
Pokud budete mít zájem o cokoli konkrétního týkající se zařízení, napište své dotazy na adresu Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. , vaše podněty budou předány před stáží odpovědnému pracovníkovi z daného zařízení.
O zařízení z webu školky:
Základní cíle výchovy a vzdělávání ve waldorfské MŠ
Obecným cílem výchovně vzdělávacího procesu ve waldorfské MŠ je harmonický rozvoj dítěte předškolního věku s důrazem na oblast citovou a morální. Vzhledem k tomu, že dítě v této době potřebuje své síly k rozvoji a upevnění stavby orgánů a své tělesnosti, není tato výchova zaměřena pouze na rozvoj intelektu, ale je výchovou napodobováním. Je třeba poskytnout dětem co nejširší nabídku toho, co rozvíjí vůli, cítění a myšlení a co tyto tři oblasti dává do souladu. Veškerá činnost je vedena vědomím, že dítě musí mít možnost spoluprožívat a spoluvytvářet život v MŠ a jejím blízkém okolí. Proto učitelka provádí všechny činnosti s dětmi (šije, maluje, peče chléb, apod.).
V oblasti rozvoje vůle je kladen důraz na poskytování vhodných vzorů k napodobování, vytvoření spořádaného okolí s pevným životním rytmem jako základem pro vnitřní jistotu a vlastní smysl pro pořádek, pěstování motorických a tělesných schopností.
V oblasti rozvoje cítění jde o umožnění rozvoje tvůrčí fantazie prostřednictvím volné hry, pěstování sociálních, kulturních, uměleckých i vyjadřovacích schopností, při malování vnímání barev a jejich vnitřní podstaty, pomocí uměleckého zážitku z pohádek, přírody, říkadel a písní je dítě vedeno k prožití sebe sama v souvislostech kulturně historických i přírodních.
V oblasti myšlení je cílem zprostředkovávat a charakterizovat dětem určité jevy tak, aby samo dítě docházelo k vytvoření vlastních i obecných pojmů na základě vlastní zkušenosti, tvořit nevědomě působící zkušenosti a návyky, klást důraz na rozvoj řeči a možnost komunikace.
S sebou:
S sebou si vezměte prosím svačinu a pití na celý den, občerstvení není bohužel součástí stáže.
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY